Battleground Europe CZ
http://www.battlegroundeurope.cz/forum/

IL-2 Sturmovik 1946 (COOP) vs World War II Online
http://www.battlegroundeurope.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=32
Stránka 11

Autor:  clone9cz [ 31 leden 2009, 05:19 ]
Předmět příspěvku:  IL-2 Sturmovik 1946 (COOP) vs World War II Online

Jelikož jsem neustále přesvědčován o tom, že je lepší IL-2 Sturmovik 1946 než World War II Online: Battleground Europe, tak jsem se rozhodl vypracovat vlastní srovnání, se kterým mi doufám pomůžete.

Osobně jsem toho názoru, že jde o zcela odlišné hry a jejich triviální srovnávaní je zavádějící. Pusťme se tedy do toho s tím co víme o obou simulátorech a pak uvidíme, jestli to zveřejníme na web stránkách.

Dávejte však pozor na vlákna, do kterých píšete, jedno se týká COOPERATIVE misí a druhé Dogfight Serveru (resp. Dedikovaného Serveru).

1. Podmínky pro COOP mise v IL-2 Sturmovik 1946 jsou jasně dané, aby totiž vůbec šly srovnávat s World War II Online: Battleground Europe, bude nutné zprovoznit na vlastní náklady a za přispění vlastního úsilí Dynamic Campaign Generator, vůbec teď neuvažuji o tom, že si ho budete muset sami naprogramovat, protože se s IL-2 Sturmovik 1946 nic takového nedodává*.

2. Ve WWIIOnline je umožněno nastoupení do letadla pouze jedné další osobě, která pak zastává funkci střelce a bombometčíka. V IL-2 Sturmovik COOP může nastoupit do letadla odpovídající počet lidí skutečné posádce (to však musí učinit před startem mise), kteří nemají za letu možnost přestupovat na jiné pozice a to i v případě, kdyby byly volné. V IL-2 Sturmovik COOP se nelze připojit do odstartované mise.

3. IL-2 Sturmovik COOP hostuje uživatel sám, při účasti více jak jednotek (pilotovatelných letadel a AI) se dá předpokládat přetížení CPU a propastný pokles FPS hostujícímu uživateli s následným rozsynchronizováním všech klientů (COOP má omezení na maximálně 32 připojených uživatelů).

4. IL-2 Sturmovik COOP umožňuje pohyb pozemních jednotek po předem nadefinovaných waypointech v misi (veškeré jednotky jsou a AI), zatímco WWIIOnline má (vyjma části AI AAA) mobilní tanky, protitanková děla, protiletecká děla, lodě, nákladní lodě, tahače, letadla, transportní letadla, pěchotu ovládanou přímo lidmi z pohledu FPS

5. IL-2 Sturmovik COOP nemá skutečnou dynamickou kampaň. Jednotky se sice mohou pohybovat, ale jejich bojová síla, vzhledem k jejich žalostnému zpracování, je nereprezentující tu skutečnou (tanky jsou schopny natočit svoji nejzranitelnější část proti nepříteli a pak zahajit přestřelku). Oproti WWIIOnline neumožňuje změnu frontových linií a změny vlastnictví objektů v reálném čase, k tomu je nutné zaslat hostem log události na server (po skončení mise), na jehož základě pak Dynamic Campaign Generator přegeneruje mapu, aby mohl generovat mise odpovádající svatu po odehrání zaslané mise.

6. IL-2 Sturmovik COOP nemá oproti WWIIOnline nástroj, kterým by bylo definováno vrchní velení, aby mohlo vykonávat moc.

Obecné vlastnosti:
a) IL-2 Sturmovik má tabulkový propracovanější letecký model, zejména pak v mezních režimech. WWIIOnline spoléhá na počítání zjednodušeného letového modelu v reálném čase, do kterého je dosazen tah (výkon motoru a vrtule) se zjednodušeným profilem křídel (nahrazený rotujácím válcem viz. http://cs.wikipedia.org/wiki/Magnus%C5%AFv_jev ) a letoun pak letí podle elementárních vlastností sousravi v závislosti na prostředí (hustotě vzduchu a rychlostí obtékání).
b) IL-2 Sturmovik má lepší kolizní model se zemí, ve WWIIOnline způsobuje problém podvozek, který se ani hrubým kontaktem se zemí neodlomí.
c) Ve WWIIOnline nelze opustit letadlo (uživatel je jednotka)
d) V IL-2 Sturmovik nelze poškodit vrtuli nepřátelskou palbou, zatímco ve WWIIOnline má poškozená nevyvážená vrtule tendenci vyrvat motor z draku - přinejmenčím se motor nenávratně poškodí, pokud neudpadne.
e) IL-2 Sturmovik nemá žádným způsobem implementovaný radar, zatímco WWIIOnline prezentuje radarová data sektorovým způsobem (pilot má pouze informace o aktivitě v sektorech o velikosti 16x16km, nemůže sledovat radar přímo)
f) IL-2 Sturmovik je stabilnější program. WWIIOnline trpí memory leak (odhaduji, že za každou jednotku, se kterou přijde klient do kontaktu, zůstavá cosi v paměti a ve chvilí, kdy WWIIOnline zaplní celou RAM, se začnou projevovat problémy s GUI až WWIIOnline definitivně spadne - doba pádu je závislá na intenzite bojů a průměrně se projevuje po 4-8 hodinách běhu programu při velikosti RAM 2GB)

*) s IL-2 je dodáván Ngen, který lze využít pro generování online COOP kampaně (jednotlivých misí) na základe parametrů predaných "Dynamic Campaign Generatorem"

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/